Kamis, 28 Januari 2010

lekaslah pulang, Nak

Nak, lekaslah pulang, ibu cemas padamu
iya Bu, aku pulang setelah semua urusan duniawi ini usai
Nak, cepatlah pulang, ibu khawatir padamu,
iya Bu, percayakan diriku ini saja,
Nak, bergegaslah pulang, ibu waswas akan keadaanmu sedari kemarin
iya Bu, aku berjanji akan pulang malam ini, tak ada lagi aku tunda kepulanganku
Nak, segeralah pulang! ibu sepi sendiri dalam rumah, ingin ibu bercakap ada yang menemani
iy Bu, tapi yakinlah ibu tak sendiri, selalu ada yang menemani, janganlah risau,

Nak, ibu rindu padamu, aku ingin membelaimu layaknya kau bayi lagi
ah Ibu, aku kan sudah besar, namun begitu aku tetap anakmu
Nak, ibu ingin memelukmu!
setibanya aku di rumah aku pun ingin memelukmu Bu,
Nak, ibu tak tahu kuat hingga berapa lama, aku ingin kau di sisiku temani saat terakhirku,
iya Bu,

aku ingin kau pulang nak,
biar kita saling melepas rindu, saling memeluk,
sebelum kita tak bisa saling melepas rindu, sebelum kau terbelenggu dalam rindu sepi sendiri
maaf Nak, sepertinya tinggal sebentar lagi,
sampai jumpa lain tempat dan waktu









.:::.'3-365'.:::.

nb : cerita yang dapet gara2 teringat sosok ibu, dan inget puisi yang ada di buku yang beliau kasih,,

Tidak ada komentar:

Posting Komentar